Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Aku, Tapak kaki dan Filem



Kali ni saya nak kongsi dengan korang semua tempat-tempat yang saya dah pergi dan penggambaran filem yang di buat di tempat yang saya pergi. Ada yang sebelum saya pergi memang saya tau situ pernah buat shooting filem, ada tempat yang saya baru tau. By the way, sebenarnya banyak filem yang shooting di sesetengah tempat yang famous. Saya cuma mention satu filem/drama yang saya familiar saja. 


1) London, Great Britain

Tube, London
Filem : Notting Hill
Eurostar Train, London
Filem : Mr Bean's Holiday
London Tower, London
Filem : Fast & Furious 6 

2) Paris, France


Eiffel Tower, Paris
Filem : Tomorrowland
Pont De Arts, Paris
Filem : Now You See Me
Pont Alexandre III, Paris
Filem : Midnight In Paris


3) Turkey



Blue Mosque, Istanbul
Filem : Taken 2
Hot Air Ballon, Cappadocia
Filem : Manisnya Cinta Di Cappadocia
Cappadocia
Filem : Ghost Rider : Spirit of Vengeance
Cotton Castle, Pamukkale
Filem : Ghost Rider : Spirit of Vengeance
Topkapi Palace, Istanbul
Drama : Rindu Awak 200%
Bosphorus Cruise, Istanbul
Filem : Istanbul Aku Datang

4) Surabaya, Indonesia





Pasir Berbisik, Gunung Bromo
Filem : Pasir Berbisik
Hotel Majapahit
Filem : Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck


5) Siem Reap, Cambodia


Ta Phrom Temple
Filem : Tomb Rider


6) Makkah, Saudi Arabia



Jabal Rahmah
Drama : Adam & Hawa




7) Hong Kong, China

Victoria Harbour, Hong Kong
Filem : Battleship

Ini aje yang saya mampu ingat. InsyaAllah kalau ada rezeki melancong lagi boleh la update lagi.


No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites