Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

I ❤️ SP



"Ku ukir namamu di awang Gunung Jerai
Disaksikan laut, daun nyiur melambai
Jauh pandangan permai di situ Tanjung Dawai
Terkenang peristiwa cinta kita terurai
Oh indahnya peristiwa cinta kita di Pantai Merdeka"

~ Cinta Pantai Merdeka, Jinbara


Feeling ko, first time nak pergi Sungai Petani,Kedah. Dah berangan-angan nak pergi Pantai Merdeka, Tanjung Dawai, Gunung Jerai segala. Hakikatnya, kalau dah pergi atas tujuan kerja memang tak dapat la. Dapat keluar pun dah malam. So, kalau dah malam baru dapat keluar, manalah arah tuju? 


1) Menara Jam Besar

Menara jam ni letaknya di Dataran Zero Kilometer di Jalan Ibrahim di bina dalam tahun 1910 oleh mendiang Lim Lin Teng sebagai hadiah kepada King George V. Sekarang merupakan salah satu mercu tanda dan monumen bersejarah di Sungai Petani.




2) I ❤️ SP


Seberang jalan dari menara jam pula letaknya monumen "I ❤️ SP" . Haaa memang saya suka sangatla monumen yang macam ni. Dari seberang jalan masa parking kereta dah nampak. Maklumlah warnanya merah terang macam warna bendera negeri Kedah juga.




3) Wall Art @ Riverfront City


Di Sungai Petani ni banyak mall, tapi yang jejak kakinya di Riverfront City. Bukan main besar spiderman dari jauh dah nampak. Rupanya mmCineplexes ada di sini. Jadi tarikan pengunjung pulak spiderman ni. 

NOTA
Perhatikan lantai tengah (area spiderman) berkilat-kilat maybe resemblance kepada air sungai yang terkena cahaya.



Dalam bangunan ni ada lorong-lorong yang dindingnya dilukis dengan lukisan-lukisan 3D. Wall art la senang kata. Yang saya suka sangat dengan mana-mana wall art 3D ni, kita kena guna imaginasi untuk menyampaikan gambar tu dengan lebih menarik. Kalau nak berdiri tegak pun tak pe, tak berdosa pun. Actually ada banyak lagi wall art yang ada selain yang saya upkan ni. Since saya datang waktu malam, pencahayaan kurang menarik dan ada wall art yang langsung tak kena cahaya lampu.

"Please dont pull the string too hard and dont hang yourself. Thank you" ~nota tepi


4) Nasi Kandar Subaidah

Last but not least cari makan, bukannya pergi makan nasi kandar tapi roti john! Restoren ni tak jauh dari tol Sungai Petani Selatan. Yang saya cuba ni Roti John Hong Kong. Nyumss.


Well, rasanya kena datang lagi ke Sungai Petani so that boleh jejak kaki ke Pantai Merdeka, Tanjung Dawai, Gunung Jerai dan kawasan-kawasan bersejarah yang saya cuma dapat pandang dari jalan je, dah malam kan. SP, I see you when I see you!


No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites