Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Aunty Gemuk

Siapa yang biasa ke area Kelana Jaya dekat dengan Wisma FAM mesti dah familiar dengan Restoren Jamal Mohamed,  kan? Sini le kalau nak jumpa pemain-pemain bola sepak hehehe

No 24 SS5A/9
Kelana Jaya
47301 Petaling Jaya

Kami pergi di sini untuk sarapan. Tapi kena datang awal tau. Orang ramai di sini. Restoren ni bukan macam restoren mamak biasa. Dah macam food court. Ada banyak stall kecil-kecil dengan pelbagai pilihan makanan. Ada nasi lemak, char kuey teow, ada mee kolok, chee cheong fun, rojak, pisang goreng cheese dan pelbagai lagi. Order untuk air akan diambil oleh pekerja Restoren Jamal. Kalau nak order makanan kita sendirilah yang kena pergi ke stall pilihan.

Pilihan saya pastilah char kuey teow. Maklumlah lepas kena racun pasal kuey teow aunty gemuk kat sini teruslah teringin. Char kuey teow dimasak ala cina, menggunakan bahan halal. Rupa dan rasanya berbeza dengan char kuey teow penang tu ye. Tapi memang sedap la. Saya suka. Memang selalu teringat teringat je kuey teow Aunty Gemuk ni. Apa hal pulak dengan Aunty Gemuk? Mungkin kerana aunty yang memasaknya bersaiz sedikit comel, senang hendak bezakan dengan stall char kuew teow lain yang ada berdekatan. Yang penting char kuey teow aunty gemuk ni sedap tau.

adoi teringat-teringat sokmo. harga bermula RM5

Satu lagi yang kami order di sini ialah pisang goreng dari The Pisang Cheese. Pisang Cheese dan Pisang Caramel. Pisang Caramel macam manis sangat. Pisang cheese dia memang terbaik. Harga bermula dari RM5 sebekas.

sedap weh. harga bermula dari RM5 sebekas

Kawan saya juga memilih yong tau foo. Pelbagai pilihan yang ada. Harganya macam biasalah, lagi banyak bahan yang kita pilih lagi mahal harga sepinggan/sebekas. 

kuah/cicah diasingkan

Air macam biasalah kegemaran saya, teh tarik. Kalau tak disebabkan jauh nak pergi harus kerap saya datang ke sini. Next time kena datang lagi. Terkenang-kenang char kuey teow aunty gemuk.


2 comments:

  1. Gerai buka pada waktu malam ke untuk makan kuew tiaw aunty gemok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebelah malam saya tak pasti pulak buka ke tak. sorry..

      Delete

7 Days, 7 Favourites