Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Khalish BBQ Steamboat




Sudah jadi seperti trend menu seafood lambak dihidangkan di restoren-restoren. Ini termasuklah di Restoren Khalish BBQ & Steamboat, Raub, Pahang.


hubungi restoren ini

Terletak tidak jauh dari Uitm Raub, bersebelahan dengan Sekolah Raub Indah. Bangunan baru berwarna kelabu. Dari arah Kuala Lumpur ianya berada di sebelah kanan jalan.

Bukan sekadar seafood lambak, restoren ini juga menyediakan set steamboat dan bbq. Malah steamboat adalah menu utama di restoren ini. Harga yang ditawarkan juga berpatutan. RM20 untuk kanak-kanak, RM25 untuk warga emas dan RM35 untuk pengunjung dewasa.

menu 
menu

Restoren ini beroperasi dari pukul 5 petang hingga pukul 11 malam sahaja tau. Jadi lebih baik hubungi pihak restoren untuk tempahan meja, terutama ketika hujung minggu. Meja-meja untuk menikmati steamboat dan bbq terletak di bahagian dalam restoren bagi memudahkan para pelanggan mengambil sendiri bahan-bahan untuk steamboat yang disediakan. Manakala untuk mereka yang bercadang menikmati seafood lambak meja terletak di bahagian luar restoren.

bahagian dalam
luar restoren

Saya ke sini tidak mencuba steamboat tetapi memilih untuk menikmati seafood lambak. Terdapat 3 pilihan sos yang boleh kita pilih iaitu Hot & Spicy, Blackpepper dan juga Butter. Harga set seafood lambak yang ditawarkan oleh restoren ini sangat berpatutan dan mampu makan.

murah bukan?

Kami memilih untuk mencuba seafood lambak dengan sos Hot & Spicy serta air mangga dan teh o ais. Air tidak termasuk dalam pakej. Total belanja makan di sini cuma RM37 untuk dua orang.

Saat seafood ini dilambakkan di hadapan saya, saya berpuas hati dengan kuantiti yang di tawarkan. Rasa sosnya juga enak namun terlalu pedas untuk perut saya. Pijar rasa perut dan bibir. Namun saya akan datang lagi untuk mencuba sos lain dan juga steamboat.



Pro

1) Murah
2) Seafood lambak pelbagai pilihan sos
3) Penyelia akan memantau keadaan pengunjung dari masa ke semasa
4) Jika mahu walk-in, datang pada awal dan akhir waktu operasi


Contra

1) Sukar mendapatkan meja jika datang secara walk-in pada waktu kemuncak.
2) Kakitangan restoren kelam kabut saat waktu kemuncak

2 comments:

  1. Replies
    1. Sorry, baru reply. D.org baru ttp operasi. Kalau xsilap ownernya bersalin kembar. Xmampu nak manage lg dh

      Delete

7 Days, 7 Favourites