Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Paddington House of Pancakes



Jalan-jalan cari makan memang aktiviti peberet saya. Sape yang tak sukakan? Kali ni try makan di Paddington House of Pancake , yang terletak di Ampang Point. Ni alamatnya bagi yang nak ke sini.


Paddington House of Pancake
SC02, Level 2, Ampang Point Shopping Centre
Jalan Memanda 3
68000 Ampang, KL

Tel : 03-4266 99856




cutenya tisu dia


Plan asal tak de la ke sini pun, tapi duk google tempat makan terdekat yang belum dicuba, pancake house ni jadi pilihan. Tempatnya terletak di shopping mall. Agak selesa untuk cari parking. Saya parking kat luar mall aje.

Sesampai aje di sini, kami disambut dengan senyum manis kakitangan yang peramah. Lupa la plak nama dia, peramah, very helpfull dan pandai suggest minuman dan makanan bila kita bertanya.  

Untuk minuman saya pilih paddington fantasy punch. Nampak macam sedap aje dalam gambar. Rakan saya memilih Perky Lemon and Mint Sparkler (RM7). Staff yang peramah tu bagitau minuman di paddington sedap-sedap belaka. Iye ke?



Paddington's Fantasy Punch RM10

Air sampai dulu. Wahhh apa lagi, time to try la kan. Nak bagitau ni , Paddington's fantasy Punch memang sedap la sangat! Korang wajib try. Mandatori. 

Dah settle pilih air, pilih dessert pulak. Sebabnya? Tengah ting tong nak makan apa. Banyak sangat pilihan menggoda jiwa. Dessert pilihan ialah Triple Decker with Raisin & Chocolate Chip. Dalam gambar tengok dalam gelas, skali yang sampai walla!


Triple Decker with Raisin & Chocolate Chip RM10


Dalam dessert turut diletakkan mini pancake ye. Walaupun makan dessert aje korang boleh kenyang. Ni taraf perut saya la. Walaupun bukan kenyang macam kita makan nasi. Belum makan berat lagi dah kenyang camne ni?


Rakanku yang cumil memilih Smoked Salmon Aglio Olio dan saya sendiri pilih satu set menu baru yang di suggestkan staff peramah tu. Nama menu pun saya tak tau. Gitula orang kalau dah kelaparan kan? Tapi main menunya adalah lamb.


Smoked Salmon Aglio Olio RM23

Nahhhh ni la menu pilihanku atas cadangan staff paddington. Menu baru. Harga pun lupa. Dah nama pun house of pancake, tetapla dalam hidangan kambing pun dia letak penkek. Disebabkan dan kenyang makan dessert tak habis la pulak food saya. Moral of the story jangan pilih heavy food kalau nak makan macam-macam lagi! Oh ye, portion makanan di sini besar tau.


menu tak bernama

So, apa pandangan saya selepas kenyang mencuba menu di sini?

Pro

1)Tempat selesa dan menarik
2)Layanan staff tip top
3)Banyak pilihan selain penkek
4)Portion besar

Con

1)Portion besar. Rugila sape tak kuat makan. Tak habis.
2)Harga mungkin agak mahal bagi sesetengah orang.



No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites